Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat
Zeneiskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
1102 Budapest, Szt. László tér 34.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM
Budapest, 2009. aug. 31.
Bevezetés
Budapest Kőbányai Önkormányzat minőségirányítási programja a következő dokumentumokra épül:
1. Budapest Kőbányai Önkormányzat Oktatási Koncepciója 2000-2005.
Elfogadva: 2000. március 7.
2. Budapest Kőbányai Önkormányzat döntés előkészítést szolgáló feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési terve 2000-2006.
Elfogadva: 2000. július 11.
3. Budapest Kőbányai Önkormányzat közoktatási intézményeinek a nevelő-,
oktató munkát segítő taneszközökre vonatkozó beszerzési ütemterve.
Elfogadva: 2000. július 11.
4. Budapest Kőbányai Önkormányzat fenntartásában lévő nevelési-, oktatási és
közművelődési intézmények mérési-, értékelési-, és ellenőrzési programja, az
intézményvezetők tevékenysége értékelési rendszere 2001-2004. közötti időszakra.
Elfogadva: 2001. július 10.
5. Budapest Kőbányai Önkormányzat döntés előkészítést szolgáló feladat-ellátási,
intézményhálózat működtetési és fejlesztési tervének felülvizsgálata 2003.
Elfogadva: 2003. június 17.
6. Budapest Kőbányai Önkormányzat Közoktatási Minőségirányítási Programja
2004-2008.
Elfogadva: 2004. január 22.
7. Budapest Kőbányai Önkormányzat Közoktatási Minőségirányítási Programja
2005-2008.
Elfogadva: 2005. október 20.
8. Budapest Kőbányai Önkormányzat közoktatási esélyegyenlőségi programja.
Elfogadva: 2007. június 12.
9. Budapest Kőbányai Önkormányzat döntés előkészítést szolgáló feladat-ellátási, intézményhálózat működtetési és fejlesztési tervének felülvizsgálata 2008-2013.
Elfogadva: 2008. június 19.
- Intézményünk bemutatása
A Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény – kiválóra minősített művészetoktatási intézmény címet elnyert iskola.
Zeneiskolánk a többi fővárosi zeneiskolához hasonlóan, 1968-ban lett kerületi zeneiskolává. Hosszú viszontagságos út után, végre a Szent László tér 34. sz. épületben kapott helyet.
Az épületet szinte minden fajta átalakítás, ill. festés-mázolás nélkül vettük birtokba. Négy tanterem korszerűen hangszigetelt, a többi közül néhány „természetes” hangszigeteléssel rendelkezik, ismét néhányat a kollegák és a szülők közös munkával hangszigeteltek. Ebben az épületben sem rendelkezünk hangversenyteremmel, viszont a tornaterem átalakítva tökéletesen alkalmas lenne erre. A termek nagy része, valamint a vizes blokkok komoly felújításra szorulnának.
Itt a központban működnek az iskola irodái, ide tervezzük a könyvtárat és itt található a hangszertár is. Kihelyezett tanszakaink kilenc helyen működnek.
Kiváló tanáraink munkájának eredményképpen 6 éves kortól, ill. az előképzősök esetében még ennél korábbtól is, egészen huszonéves korig fogadjuk a növendékeket. A tanári munka minőségét dicsérik a szakközépiskolába fölvett növendékek, és ennél még nagyobb eredménynek tartjuk, hogy egyenesen alapfokról zeneakadémiára veszik fel növendékeinket.
Annak ellenére, hogy volt a kerületben egy meglehetősen hosszú időszak, amikor az általános iskolás korú növendékek száma csökkent, zeneiskolánk létszáma számottevően soha nem változott, sőt az utóbbi időben kicsit még növekedett is.
Egyre nagyobb részt vállalunk a kerület, az általános iskolák kulturális életéből. Időről-időre teljesen új körből is kérnek fellépőket a zeneiskolától pl. Munkaügyi Minisztérium.
Iskolai munkánkat kezdetek óta két nagy célkitűzésünk, - az amatőr képzés és a zenei pályára való felkészítés határozza meg. Mindkét célkitűzésünkhöz kapcsolódik, hogy kiművelt hangversenylátogatókat neveljünk. Mindezek érdekében a tehetségkutatást, a tehetséggondozást, valamint növendékeink sikerélményhez juttatását tekintettük és tekintjük is elsőrendű feladatunknak.
Kiemelkedő képességű növendékeinket kiváló tanáraink készítik fel budapesti és országos fesztiválokra és versenyekre. Tanáraink közül jónéhány országos hírű zenekarok, énekkarok munkatársa és művésze, van felsőoktatásban, pedagógus-továbbképzésben dolgozó, publikáló tanárunk is. Értékeljük és támogatjuk aktív művészként dolgozó tanárainkat, hiszen az ott szerzett tapasztalatok hihetetlenül előreviszik a gyerekekkel való munkát.
- ÖMIP – IMIP kapcsolata
Alapelvek összhangja
A Kőbányai Zeneiskola kapcsolódik a Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzata fenntartói minőségpolitikájában meghatározott alapértékekhez.
Intézményünk különösen fontosnak tartja az alábbi alapelveket:
- a művelődéshez való jog esélyegyenlőség alapján való gyakorlása;
Ezt oly módon valósítjuk meg, hogy kihelyezett tagozatainkkal a tanulók megszokott környezetébe, saját iskolájába lehetőség szerint kivisszük a zenetanítást. Hangszert biztosítunk a rászorulók, valamint lehetőség szerint az egyéb igénylők számára. A tehetséges gyermekekkel kiemelten foglalkozunk a tehetségggondozás keretében.
Ld. + 2 óra.
Arra törekszünk, hogy dolgozóink saját példáján keresztül, tanulóink alapvető értéknek tekintsék a becsületességet, az őszinteséget és a tisztességet. Mindezt tesszük azért, hogy önmagukért és hazájukért felelősséget vállaló, toleráns emberré váljanak.
- Minőségpolitikánk
Küldetésnyilatkozatunk
Hisszük, valljuk és vállaljuk,
- Intézményünk falai között már kisgyermekkortól egészen fiatal felnőtt korig azonos értékrend szerint ismerős és kulturált környezetben, folyamatos odafigyeléssel neveljük tanulóinkat a zene szeretetére.
- Az egész kerületben felkutatjuk a zenét élethivatásul választó fiatal tehetségeket.
- Munkánk alap pillérének tekintjük Kodály tanait, a nagy magyar hagyományú kamaramuzsikálást és a világhírű magyar szólistáink példáját.
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TERV KIEGÉSZÍTÉSE
2007. MÁRCIUS 30.
A tantestület a programot elfogadta a 2007. április 02-án lezajlott értekezleten
Balázsné Mitterer Judit
jegyzőkönyvvezető
Felleginé Csák Gyöngyvér
igazgató
Kiegészítés
MIP
Készült: 2004.
Korrekció kiegészítés
2007. március
A Kőbányai Zeneiskola a megelőző MIP (2004) óta ment át változáson:
- körülményeiben (I.)
- személyi, tanári helyzetében (II.)
Mindkét terület mai helyzete értékelésre méltó – mert valamilyen mértékben e terv további tartalmát és kivitelezését is befolyásolják (biztosan minden oktatási intézménynél)
A kerület általános iskoláinak úgymond mozgása befolyásolja a Zeneiskolai munkát.
Egyes összevonások, megszűnések elvittek növendékeket, „újakat” kellett felvenni – helyettesíteni őket, illetve az újonnan kőbányai iskolába járókat befogadni. Ez nem könnyen megoldható probléma.
A tanárok vállalkozó kedve,
„ idő-feláldozása,
„ rugalmas csoport – alkotó képessége;
mind-mind fontos tényezők – tanszakvezetők és a vezetőség segítsége is fontos!
12 helyen tanítunk ebben a pillanatban, így
- az egymás (1-1 „iskola”) közötti információ, és kommunikáció
(1-1 csoport oktatók 1-1 iskolában; 1-1 tanár 1-1 iskolában)
- és a tanszakok (1-1 szakmai csoport) közötti kapcsolat is fejlesztendő,
értékelendő.
II. Személyi helyzet
Vannak (1)„nehéz” tanszakok – és (2)„másképpen” nehéz tanszakok.
1. – melyeket évek óta, nehéz állandó (határozatlan idejű munkaviszonyú) kollegákkal betölteni.
2. eredményileg nehéz tanszakok
Ismét probléma a pályakezdőknek kifizetendő bér – és a délutáni munka – nem arányos az „életkezdés” igényeivel (ebből a szokásos problémák lesznek – ez egy ideig nem volt mostanában, az utóbb 3-4 évben újból gond.)
Tehát az iskola fejlődésének kulcsai:
- Jó szakmai felkészültségű tanár-emberek, akik közül kerülnek ki
- A jó szakmai vezetők /TANSZAKVEZETŐK/
Ez eddig is szándék volt, ill. így történt; az eredményeket pedig „mérnünk” kell, mert bármilyenek a körülmények fejlődni kell – GYEREKNEK és tanárnak is.
Kőbányai Zeneiskola Alapfokú művészetoktatási intézmény |
Az intézmény irányított önértékelésének szabályzata |
MIP. II. | Készült: 2004. június 15. Korrekció és kiegészítések: 2007. március 30. |
Cél:
- az intézmény adottságainak, eredményeinek felmérése,
- milyen eredmények születtek az előző értékelés óta eltelt időszakban,
- a felmérések, (lsd. szolfézs) az adat-és információgyűjtések alapján rendelkezésre álló tények, adatok értékelése, belső versenyek, budapesti versenyek országos versenyek, bemutatók,
- a szükséges beavatkozások kidolgozása és végrehajtása.
Annak megállapítása, hogy
· a kőbányai igényeknek és lehetőségeknek teljesítése ill. kiaknázása megvalósul-e,
· az intézmény céljainak elérése irányába halad-e
· illeszkednek-e ahhoz a folyamatok, tevékenységek,
· rendelkezésre állnak-e a megfelelő szabályozók, azok milyen mértékben írják le és segítik a munkát, /nem túl sok-e a szabályozó! Ne legyen kipipálandó 1-1 szabályzat/
· a fenntartói elvárásokat hogyan teljesítette az intézmény,
· a fenntartó által végzett értékelés kapcsolódási pontjai, szükséges fejlesztések megállapítása.
· a központi szakmai igényeknek megfelel-e a munka iránya
Felelős:igazgató
Hatókör: Az intézmény összes működési területe
Határidő: A vezetői ciklus 2. és 5. évében, az első félév végén január 25-ig.
Az önértékeléssel szembeni elvárás:
· Az önértékelésnek olyannak kell lennie, hogy az kellő információt nyújtson a fenntartónak, és az intézménynek,
· Biztosítsa az intézmény rendszeres időközökben történő önértékelésének megismételhetőségét és a kapott információk fejlesztési célú felhasználását.
1. Az önértékelés területei, módszerei
TERÜLETEK | MÓDSZEREK |
A) Adottságok: |
1. Vezetés | Kérdőíves felmérés |
2. Intézménypolitika és stratégia | Kérdőíves felmérés |
3. Az alkalmazottak irányítása | Kérdőíves felmérés |
4. Erőforrások | Kérdőíves felmérés |
5. A folyamatok szabályozottsága | Kérdőíves felmérés |
B) Eredmények: |
1. Partneri eredmények 2. A szülők és a diákok/gyermekek elégedettsége 3. A fenntartó értékelése az intézmény működé- sének hatékonyságáról, szakmai munkájáról | Partneri igénymérés eredménye Dokumentumelemzés, feljegyzések Adatlap (az értékelő csoport tölti ki) Fenntartói értékelés anyaga |
4. Munkatársak elégedettsége, illetve elégedet- lenségre utaló mutatók | Dokumentumelemzés Adatlap (az értékelő csoport tölti ki) |
5. Az intézmény falain túlmutató tevékenységek | Adatlap, beszámolók |
6. Az intézmény kulcsfontosságú eredményei, mutatói 7. A nevelő-oktató munkához kapcsolódó eredmények 8. A hatékonysággal összefüggő mutatók | Adatlap, beszámolók, Versenyeredmények, egyéb dokumentumok anyagai |
9. Folyamatos fejlesztés | Kérdőíves felmérés |
10. Szervezeti kultúra | Kérdőíves felmérés |
| | | |
2. A folyamat szabályozása
Feladat | Határidő | Felelős |
1. AZ ÖNÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE |
Az irányított önértékelés évében ütemterv készítése, amely az éves munkaterv részét képezi. | Szept. 15. | igazgató |
Team létrehozása a feladatok elvégzésére, team-vezető kijelölése. | Szept. 15. | |
A felmérésbe bevont munkatársak felkérése, tájékoztatása a feladatról. A piramiselv alapján: minden terület arányosan képviselve legyen | Szept. 30. | |
Az adatgyűjtő eszköz szempontrendszerének áttekintése, szükség esetén módosítása. | Szept. 30. | Minőség-ügyi vez. |
Az adottságok értékeléséhez szükséges értékelő lapok előkészítése. Az eredmények meghatározásához szükséges dokumentumok, bizonylatok, beszámolók, adatgyűjtő lapok előkészítése. | Okt. 15. | |
2. ADATGYŰJTÉS November 15-ig |
Az adottságok és az eredmények területén a kérdőívek használata kétféleképpen történhet: kiválasztott munkatársak a) egyénileg válaszolnak a kérdésekre, mely később összesítésre kerül b) a csoport közösen, konszenzussal alakítja ki a véleményét | | Minőség-ügyi vez. |
Az intézmény eredményeire vonatkozó adatokat a minőségügyi vezető az intézményvezetéssel közösen tölti ki. | | |
3. ADOTTSÁGOK összesítése December 1-ig |
A kitöltött kérdőívek adatainak kérdésenkénti és téma- területenkénti összesítése. | | Minőség-ügyi vez. |
Az összesített adatok bemutatása: a kapott átlagértékek számszerű megjelenítése, grafikus ábrázolása és elemzése | | |
4. EREDMÉNYEK összesítése Január 15-ig |
Az eredmények bemutatása, az előző évek eredményeihez viszonyított fejlődési tendenciájukban /trendvizsgálat/ | | igazgató |
Az összesített adatok bemutatása: a kapott átlagértékek számszerű megjelenítése, grafikus ábrázolása és elemzése. | | |
5. ÖSSZEGZÉS, ELEMZÉS, TÁJÉKOZTATÁS összesítése Január 25-ig |
Mindkét területről összefoglaló készítése, erősségeink, fejlesztendő területeink, a továbblépés legfontosabb céljainak, feladatainak megfogalmazása. | | igazgató |
Szükség esetén át kell vizsgálni az intézmény stratégiai dokumentumait, ha az értékelés szerint a változás indokolt. | | |
Az alkalmazott eszközök értékelése. A folyamatban, vagy az eszközökben való változtatás szükségességét feljegyzésben kell rögzíteni. | | |
5. ARCHIVÁLÁS Január 30-ig |
Az értékeléshez használt dokumentumok archiválása legalább 5 évig. /Hozzáférési jogosultság!/ | | |
| | | | |
3.Az értékelés dokumentálása és az adatok felhasználása
Az önértékelés során keletkezett bizonylatok az intézményünk minőségügyi dokumentációjának részét képezik.
Az intézmény önértékelése során kapott adatok felhasználhatók:
· A folyamatos fejlesztés irányainak meghatározásához
· Az intézmény stratégiai dokumentumainak kiegészítéséhez, módosításához,
· Munkatervek, feladattervek, intézkedési tervek készítéséhez,
· PR tevékenységhez,
· A fenntartó számára készítendő beszámolókhoz, értékelésekhez.
Tanszakvezetőknél (vezetői beosztásban lévő oktató pedagógusoknál)
- szakmai elismertség
- fejlődésre való hajlandóság
- kísérletezésre való nyitottság
kezdeményezőképesség
- személyében: barátságos
színes
elfogadott
„tekintélyes”
KOMMUNIKATÍV
Célok
Közvetlen célok:
· a vezetői teljesítményének egységes kritériumok szerinti megítélése, ezáltal a munkáltatói döntések megalapozottságának növelése.
· Visszajelzés az értékelt személy számára vezetői és pedagógiai munkájának erősségeiről, fejlesztendő területeiről, amely alapja és ösztönzője a további fejlődésének.
· A feladatellátáshoz szükséges egyéni képességek, kompetenciák fejlesztési irányainak kijelölése.
Közvetett célok:
· Segítse elő az intézmény minőségcéljainak hatékonyabb megvalósulását, a napi gyakorlat és az intézményi célok közelítését.
· A teljesítményorientált szervezeti és vezetési kultúra fejlesztése, a közösség által elfogadott értékek elfogadása és képviselete.
· az emberi erőforrások optimális kihasználása.
Felelős: Igazgató
Hatókör: Igazgató, igazgatóhelyettes, tanszakvezetők.
Határidő, periódus: 2007. szeptember 1-től minden érintettet a vezetői ciklus 2. és 4. évében június 30-ig
1. Az értékelés szempontrendszere
Elsősorban pedagógusként dolgozó, de vezetői feladatokat is ellátó munkatársak esetében:
a) A pedagógiai munkára vonatkozóan
1. Szakmai felkészültség, fejlődés
2. Nevelő-oktató munka hatékonysága
3. A nevelő-oktató munka dokumentációja
4. Megbízhatóság, feladat- és felelősségvállalás, elkötelezettség
5. Csapatmunka, együttműködés
6. Kreativitás, innováció
7. Kapcsolatok, kommunikáció
8. A pedagógiai munka a tanulók, szülők véleménye szerint
b) A vezetői kompetenciákra vonatkozóan
1. Feladatvezérlés, iránymutatás
2. Helyzetfelismerés, kreativitás
3. Munkatársak fejlesztése, ösztönzése, saját fejlődés
4. Emberi kapcsolatok, kommunikáció
Elsősorban vezetői feladatokat ellátó munkatársak esetében:
a) A pedagógiai és vezetői feladatainak ellátására vonatkozóan
1. Szakmai felkészültség, fejlődés
2. Nevelő-oktató munka hatékonysága
3. Megbízhatóság, vezetői feladatok ellátása, elkötelezettség
A Munkaköri leírásban szereplő állandó vezetői feladatok ellátása
Éves munkatervekben a személyre szóló feladatok teljesítése
4. Kreativitás, innováció
5. Kapcsolatok, menedzsment
6. Szakvizsga
b) A vezetői kompetenciákra vonatkozóan
1. Feladatvezérlés, iránymutatás
2. Helyzetfelismerés, kreativitás
3. Munkatársak fejlesztése, ösztönzése, saját fejlődés
4. Emberi kapcsolatok, kommunikáció
Technikai feladatot ellátó munkatársak esetében:
1. Munkaköri leírás szerinti munkavégzés
2. Határidők betartása
3. A csoportos ill. összmunkában való részvétel
4. Önálló feladatellátás és munkafegyelem
5. Többletfeladatok vállalása
2. Az értékelés, önértékelés eljárásrendje
| Feladat | Határidő | Felelős |
1. | Tanévkezdésre az adott évben értékeltek körének meg- határozása. | Aug. 30. | igazgató |
2. | Ütemterv készítése (kit, mikor, kik értékelnek, felelősök, értékelő megbeszélés időpontja) | Szept. 15. | |
3. | A szükséges iratminták, értékelő lapok előkészítése | Szept. 15. | |
4. | Az érdekeltek tájékoztatása, az értékelési rendszer és a dokumentumok hozzáférhetőségének biztosítása | Szept. 15. | |
5. | Az értékelésben részt vevők felkérése, tájékoztatása. | Szept. 15. | |
6. | Információgyűjtés, tanulói, szülői véleménykérés. | Május 15. | |
7. | A kitöltött dokumentumok összesítése | Május 30. | |
8. | Az értékelő megbeszélés előkészítése: § időpont egyeztetése az értékelt kollégával és az értékelésen részt vevőkkel. § Át kell adni az érdekeltnek az Önértékelő lapot, amit kitöltve kell magával hoznia a megbeszélésre. | Június 01. | |
9. | Az értékelő megbeszélés lebonyolítása § Megfelelő nyugodt körülmények biztosítása, § Lehetőség a véleménycserére § Erősségek, fejlődési irányok közös meghatározása § A következő értékelési időszakra vonatkozó célkitűzések megfogalmazása § Mindezekről vezetői feljegyzés, amely alapján egy héten belül elkészíti az Összegző értékelést | Június 10. | |
10. | Az összegző értékelés elkészítése, egy példányának elhelyezése a személyi anyagban | Június 20. | |
11. | Az összegző értékelés megismertetése az érintettel | Június 25. | |
3. Az információgyűjtés és az értékelés dokumentumai
Elsősorban pedagógusként dolgozó, de vezetői feladatokat is ellátó munkatársak esetében:
· Értékelő lap tanóra/foglalkozás látogatásáról
· Szempontsor a vezetői-tanulói/tanári év végi beszámolóhoz
· Szülői, tanulói kérdőívek, azok összesítései
· Önértékelő lap
· Vezetői értékelő lap
· Pedagógus teljesítményértékelésének összegzése
Elsősorban vezetői feladatokat ellátó munkatársak esetében:
· Kérdőív a vezetői kompetenciák értékeléséhez
- Szempontsor a vezetői-tanulói/tanári beszámolóhoz
- Vezetői önértékelő lap
- Vezetői értékelő lap
- Vezetői teljesítményértékelésének összegzése
4. Az értékelés módja
Az értékelést az OKKER ZRT. által készített Tájoló szoftver segítségével készítjük, melyet a tantestület részvételével és segítségével átdolgoztunk a helyi sajátosságoknak megfelelően. Az értékelés szempontjait 1-4-ig pontozzuk.
Az értékelés kategóriáit a következőkben határoztuk meg:
Kiválóan alkalmas (80-100%)
Alkalmas (60-79%)
Kevéssé alkalmas (30-59%)
Alkalmatlan (30% alatt)
5. A szempont és kritériumrendszer módosítása
· A módosításra egy naptári éven belül egyszer, és olyan időpontban kerülhet sor, hogy a módosítások alkalmazhatóak legyenek a következő tanév kezdetétől.
A módosítást kezdeményezheti:
1. A pedagógusok egy csoportja, ha a csoport létszáma eléri a pedagógusok létszámának
legalább egyharmadát.
2. Az intézmény vezetősége
3. Az intézmény igazgatója
- A módosítási javaslatot szakmai értekezleten indokolni kell.
- A módosításról, vagy a javaslat elvetéséről a szakmai csoport dönt, melyhez kétharmados többség szükséges.
6. A dokumentumok kezelése
Az értékelés anyagai, a személyi anyag részét képezik, megőrzésük a dolgozó intézményben töltött idejére vonatkozik. A dokumentumok, bizonylatok kezelése az igazgató feladata és felelőssége.
Intézményünkben helyi ütemterv szerint folyik a Minőségirányítási Program lebonyolítása.
Mellékletek:
1.sz. melléklet
Budapest Főváros X. ker. Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola AMI
1102 Budapest, Szent László tér 34.
INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI PROGRAM
Tanulói kérdőív
A minősítendő tanár neve:………………………………………………………………………………
- A tanítási környezet értékelése (A tanterem barátságos, elhanyagolt stb.)
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyennek tartja a tanár-szülő kapcsolatát?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
3. Milyennek tartja a tanár-diák kapcsolatát?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Hogyan minősítené a tanár szakértelmét?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyennek ítéli a tanár személyiségét? (Hangnem, tolerencia, empátia, következetesség.)
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Kellő arányban van-e a szigorúság és az engedékenység?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Növendékeit magával ragadja-e, szeretik-e?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyen az órai munka légköre?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Megnyilvánulhat-e a növendék egyénisége, zenei elképzelése?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Kap-e segítséget az otthoni gyakorláshoz?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- A növendék mennyire fejlődik a tanár vezetésével?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- A tanár bátorítja-e, lelkesíti-e, sikerhez juttatja-e a növendéket?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
12. Egyéb észrevételeim:……………………………………………………………........................
2. sz. melléklet
Budapest Főváros X. ker. Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola AMI
1102 Budapest, Szent László tér 34.
INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI PROGRAM
Szülői kérdőív
A minősítendő tanár neve:………………………………………………………………………………
- A tanítási környezet értékelése (A tanterem barátságos, elhanyagolt stb.)
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyennek tartja a tanár-szülő kapcsolatát?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
3. Milyennek tartja a tanár-diák kapcsolatát?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Hogyan minősítené a tanár szakértelmét?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyennek ítéli a tanár személyiségét? (Hangnem, tolerencia, empátia, következetesség.)
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Kellő arányban van-e a szigorúság és az engedékenység?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Növendékeit magával ragadja-e, szeretik-e?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Milyen az órai munka légköre?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Megnyilvánulhat-e a növendék egyénisége, zenei elképzelése?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- Kap-e segítséget az otthoni gyakorláshoz?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- A növendék mennyire fejlődik a tanár vezetésével?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
- A tanár bátorítja-e, lelkesíti-e, sikerhez juttatja-e a növendéket?
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé megfelelő Nem megfelelő
12. Egyéb észrevételeim:…………………………………………………………….....................
3. sz. melléklet
Budapest Főváros X. ker. Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola AMI
1102 Budapest, Szent László tér 34.
INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI PROGRAM
ÖNÉRTÉKELÉSI KÉRDŐÍV
Név:…………………………………………………………………………………………
Kiemelkedő Megfelelő Kevéssé Nem
megfelelő megfelelő
Személyes tulajdonságok | | | | |
Kapcsolat a gyermekkel, tanulókkal | | | | |
Kapcsolat a szülőkkel | | | | |
Kapcsolat a kollégákkal | | | | |
Tolerancia, empátia | | | | |
Következetesség | | | | |
Egymás munkájának elismerése, segítése | | | | |
Példamutató tanári magatartás, hitelesség | | | | |
A tanóra hatékonysága | | | | |
A feladatok fejlesztő hatása | | | | |
Tehetséggondozás, felzárkóztatás differenciálással | | | | |
Az oktatási anyagok, eszközök használata | | | | |
Az utasítások pontossága | | | | |
A magyarázatok érthetősége, színessége | | | | |
Kérdezési technikák | | | | |
A növendék bevonása a munkába | | | | |
A növendék hibáinak kezelése | | | | |
A kitűzött célok megvalósítása | | | | |
Értékelő mozzanatok a tanítási órán | | | | |
A váratlan helyzetek kezelése | | | | |
Fegyelmezés | | | | |
Az óra hangulata, munkalégköre | | | | |
A tanulási terv rugalmas alkalmazása | | | | |
A gyermek ösztönzése az önértékelésre | | | | |
Tanulás tanítása | | | | |
Projektek szervezése a gyermekek bevonásával | | | | |
A gyermekek szóbeli kommunikációs képességeinek fejlesztése | | | | |
Segíti a gyermekeket a felfedezés gyakorlatában | | | | |
A gyermek alapos ismerete | | | | |
Kulturált viselkedési formák kialakítása | | | | |
Kapcsolattartás a szülőkkel | | | | |
A szabadidőben végzett tevékenység értékelése | | | | |
Egyéb tanulói/gyermek programok szervezése | | | | |
Az intézményi célok elérését segítő tevékenység | | | | |
Az intézmény hírnevének öregbítése | | | | |
Részvétel szakmai szervezetek munkájában | | | | |
/Egészséges életmódra nevelés/, zeneszeretetre való nevelés | | | | |
Tudatos magatartásra nevelés | | | | |
Munkafegyelem | | | | |
Pontos munkakezdés, befejezés | | | | |
Adminisztráció | | | | |
Határidők pontos betartása | | | | |
Értekezleteken való aktív részvétel | | | | |
Munka-, környezet-, tűzvédelmi szempontok betartása, betartatása | | | | |
A házirendben foglaltak következetes betartása, betartatása | | | | |
4. sz. melléklet
Budapest Főváros X. ker. Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola AMI
1102 Budapest, Szent László tér 34.
INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI PROGRAM
Technikai és a pedagógiai munkát segítő munkatársak értékelése
0 pont 1 pont 2 pont 3 pont
1. Munkakör leírás szerinti munkavégzés | | | | |
2. Határidők betartása | | | | |
3. A csoportos ill. összmunkában való részvétel | | | | |
4. Önálló feladatellátás és munkafegyelem | | | | |
5. Többletfeladatok vállalása | | | | |
Legitimációs záradék
A 32/2008. (XI. 24.) OKM rendelet 8§ (4) és (5 ) bekezdése alapján a Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat Zeneiskola AMI kiegészítette minőségbiztosítási programját a pedagógusok, a vezetői feladatokat ellátók és a technikai és a pedagógiai munkát segítő munkatársak értékelésére vonatkozó pontokkal.
A tantestület, a technikai dolgozók, a szülői szervezet, a diákönkormányzat megismerte és elfogadta.
Budapest, 2009. augusztus 31.
Jegyzőkönyvvezető: Balázsné Mitterer Judit
………………………………… …………………………………….
Hornokné Németh Lujza Széll Gellért
A tantestület nevében A technikai dolgozók nevében
…………………………………. ……………………………………..
Kissné Nagy Rita Csigás Ádám
A Szülői Munkaközösség nevében A DÖK képviseletében