Iskolánkról
Hírek, események
Kroónikák
Versenyek / Koncertek
Felvételi, térítési díj, tandíj
Eseménynaptár
Galéria
Adatvédelmi beállítások
„A lényeg az igényben van. A képességben és a szándékban, hogy minden körülmények között kitörjenek a középszerűségből…”(Kroó György)
Iskolánkról
Bali Cecília
Születési hely, idő: Veszprém, 1976. 04. 08.
Tanulmányok:
2010-2011 – Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar középiskolai zongoratanár
2004-2008 – Pécsi Tudományegyetem magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész, középiskolai magyartanár
1994-1998 – Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Debreceni Konzervatóriuma, zongoratanár, kamaraművész
1990-1994 – Richter János Zeneművészeti Szakközépiskola, zongora szak
Nyelvismeret:
Német: középfokú „C” típusú ECL
Angol: alapfokú „C” típusú TELC
Publikációk, cikkek:
A magyar líra címmel tanulmány a magyar líra „bartóki vonulatáról” – Musicianswho, 2007
Zenekritikai írások, lemez- és hangversenyajánlók olvashatók a Cafe Momus és a Musicianswho internetes újságok archívumában.
Munkahelyek:
2010- Kőbányai Zeneiskola - zongoratanár, korrepetítor
2001-2010 – Weiner Leo Zeneiskola és Zeneművészeti Szakközépiskola - korrepetítor
2005-2011 – Cafe Momus internetes komolyzenei napilap
1999-2001 – Kőbányai Zeneiskola - zongoratanár, korrepetítor
2001-2002 – Continuo Alapítványi Zeneiskola és Zeneművészeti Szakközépiskola - korrepetítor
1998-1999 – Debreceni Egyetemi Szövetség Konzervatóriuma –korrepetítor
1996-1999 – Debreceni MEA Zeneiskola – zongoratanár
Tanári pályafutásom már 20 évesen elkezdődött. Harmadéves főiskolai hallgatóként kezdtem zongorát, fuvolát, furulyát és népi furulyát tanítani gyerekeknek. A MEA zeneiskolában már ekkor megismerkedhettem a legújabb metodikák egyikével, Papp Lajos zenetanítási módszerével. Későbbi években megismerhettem a Colour strings /Színes húrok/ zongorára átültetett tanítási módszerét, valamint Apagyi Mária improvizációra és a művészetek kapcsolatára épülő metodikáját. Ezeket az új módszereket a hagyományos metodikával ötvözve alkalmazom, mely lehetővé teszi, hogy a tanítás-tanulás folyamatát teljes egészében a gyermek személyiségfejlődéséhez igazítsam.
Tanításom alapköve a kamaramuzsikálás. Fejlesztő hatása mellett a közös zenélés sokat segít abban is, hogy a gyerekek megszeressék a komolyzenét, élvezzék a hanagszerjátékot.
A bölcsészkar elvégzése során leginkább az irodalom és a zene kapcsolatával foglalkoztam, szakdolgozatomat is ebben a témában írtam meg.
Zenei ismereteimet korrepetítorként tudtam nagyon jól fejleszteni, hiszen operaházi művészek, főiskolai, konzervatóriumi művésztanárok zongorakísérőjeként éveken át első kézből, a legjobbaktól tanulhattam a szakmát.